huisarts kwam niet opdagen bij een zeer ernstige pijnaanval na een operatie weer thuis te zijn

Reageren
0
0

Ik was net weer 3 dagen thuis na een galblaasverwijdering. Opeens kreeg ik vreselijk pijn in mijn buik die maar niet ophield. Ik schreeuwde het uit ondanks dat ik een hoog pijngehalte mag hebben.
Mijn vrouw belde in eerste instantie de juist aangetreden huisarts om een ambulance te sturen, maar zij kreeg het antwoord dat ze het ziekenhuis moest bellen. Die vertelden haar nee dat is de taak van de huisarts. De huisarts zei ook nog: wie is die man en ik ken die man niet!!!!!
Dus na een paar keer heen en weer gestuurd te zijn geweest heeft ze maar 112 gebeld en die kwam dan wel. Intussen was er wel een behoorlijke tijd verstreken.
Ik werd direct naar het ziekenhuis gebracht waar ik geopereerd was in de week er voor. En wat was de oorzaak: verstopte galwegen.
Nou dat doet pijn en je kunt het zelf echt niet oplossen.
Ik kan de handeling van die net aangetreden huisarts in Hoek van Holland echt niet verklaren. U wel?

Gemarkeerd als spam
Geschreven door Franz Schwaiger ([email protected])
Gevraagd op 9 november 2024 14 19
32 bekeken
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

heb nog geen antwoord, weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken en zo ja hoe?

Gemarkeer als spam
Geschreven door Franz Schwaiger ([email protected])
Beantwoord door 9 november 2024 14 20
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

heb ik niet, dit is gewoon een vraag

Gemarkeer als spam
Geschreven door Franz Schwaiger ([email protected])
Beantwoord door 9 november 2024 14 22
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Om te beginnen, even voor de duidelijkheid: op dit forum raadpleegt u geen huisarts en er zijn ook geen huisartsen aan het forum verbonden.
In principe had de huisarts gelijk, bij complicaties na een operatie moet men contact opnemen met het ziekenhuis waar men is geholpen.
Dit staat, als het goed is, ook in de ontslagbrief.
Als het ziekenhuis zegt dat u de huisarts had moeten benaderen, is dat een fout van het ziekenhuis.
Dit had de huisarts u ook kunnen/moeten vertellen.
Dit neemt niet weg dat de huisarts niet goed en niet netjes heeft gereageerd, hij had het dossier kunnen raadplegen om te zien om welke patiënt het ging.
U zou met zowel de huisarts als het ziekenhuis in gesprek kunnen gaan, of dit door een advocaat kunnen laten doen, als u dat zou willen.
Maar of u dit iets oplevert, is de vraag.
Dat zou u dan met een advocaat kunnen bespreken.

Gemarkeer als spam
Geschreven door Suus
Beantwoord door 9 november 2024 15 37
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Nog even een toevoeging: wilt u tegen huisarts en/of ziekenhuis een klacht indienen, kunt dat doen via het medisch tuchtcollege.
Vaak wordt daar op de website van huisarts of ziekenhuis naar verwezen.

Gemarkeer als spam
Geschreven door Suus
Beantwoord door 9 november 2024 15 41
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

In principe sturen huisartsen trouwens geen ambulance, maar moet men zelf 112 bellen.
De huisarts doet dit alleen als er een patiënt in de praktijk is of de huisarts bij een patiënt aan huis is, die niet zelfstandig naar het ziekenhuis kan komen of met spoed naar het ziekenhuis gebracht moet worden.
Ook ziekenhuizen sturen zelf geen ambulances, dat gaat ook via het noodnummer.
Ik denk dat het een ongelukkige combinatie van omstandigheden is waar u in terecht bent gekomen.
Had u direct 112 gebeld, was er wel direct hulp gekomen, omdat u dan via de juiste weg om een ambulance had gevraagd.

Gemarkeer als spam
Geschreven door Suus
Beantwoord door 9 november 2024 15 56
Antwoord toevoegen

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]